About Mabel

cover about
Marketing en Mabel zijn een match made in heaven. In 2000 studeerde Mabel af in Toegepaste Communicatie Wetenschapen aan de Universiteit Twente op het spraakmakende onderwerp “Relationship Marketing for a beerdrinking audience’ Voordat ze haar onderneming SparkAvenue startte werkte ze meer dan 10 jaar in diverse marketing functies onder andere bij Stage Entertainment, Unilever Bestfoods en fashioncheque. ‘De combinatie van analyse, ambitie, empathie en creativiteit zijn de ultieme mix die dit vak zo aantrekkelijk maken”.

Al binnen haar werk als merkeigenaar maakte Mabel zich binnen de organisatie hard voor meer aandacht voor de vrouwelijke consument. Eind 2009 besloot zij feminine marketing in Europa op de kaart te gaan zetten en startte zij haar eigen onderneming. In 2012 verscheen de bestseller Miss Marketing van haar hand. Momenteel spreekt ze wereldwijd voor uiteenlopende merken over het onderwerp feminine marketing en helpt ze organisaties om hun strategie af te stemmen op de wensen van de vrouwelijke klant. Verder treed Mabel regelmatig op in diverse media als specialist op het gebied van vrouwen en commercie. Daarnaast is ze columnist en blogger. Sinds begin 2014 is ze ook toegetreden tot het hoofdbestuur van het NIMA.

Zeven dingen die jij niet wist over Mabel

1) Al sinds jaar en dag ben ik een U2-fan, Het nummer Mysterious Ways van de cd Achtung Baby, was voor mij een muzikale inspiratiebron.
2) Al jaren Amsterdammer, met sympathie voor Rotterdam en van origine een Sallander want  geboren in het Moskou aan de IJssel; Deventer
3) Vorig jaar ben ik getrouwd met Mr Fashion, eigenlijk ben ik dus Mrs Marketing.

4) Vroeger droomde ik van een eigen talkshow, de meest haalbare optie leek mij voor de klas staan, daarom heb ik ook nog even op de Pabo rond gezworven.
5) Als ik lach hoor je dat tot aan de andere kant van het Museumplein, plezier en positieve inspiratie horen bij wie ik ben.
6) Alhoewel ik dol ben op reizen en  graag trendinspiratie op doe  in verschillende wereldsteden, blijft my best kept secret: Vlieland. Geen plek ter wereld is zo zalig. Vele hoofdstukken zijn hier geschreven.
7) Op dit moment werk ik aan nieuwe projecten waaronder de internationale uitgave van Miss Marketing. Het is mijn drijfveer om organisaties te laten doorgronden dat vrouwen en de feminine future vragen om een nieuwe manier van zakendoen.