Miss Marketing
Business Sparks bij de koffie? Join us at Miss Marketing Cafe!

Het boek

Het is nog altijd een goed bewaard geheim dat vrouwen de nummer 1 business opportunity zijn van dit millennium. Vrouwen zijn oppermachtige consumenten die beslissen over ongeveer alles in iedere denkbare sector. Toch zijn we in het bedrijfsleven  gewend om de verschillen tussen mannen en vrouwen te negeren. ‘Wass will das Weib’, de vraag die Freud reeds tot waanzin dreef, is de vraag die iedere organisatie zich zou moeten stellen. Het is de vraag waarop het boek Miss Marketing antwoord geeft.

Miss Marketing business in de Evaomie is een  bestseller in marketingland en wordt  uitgegeven door de Adformatie groep. Deze eerste Nederlandse management glossy zette de  nieuwe standaard voor management literatuur, werd bejubeld in de pers en omarmd door het bedrijfsleven. Met interviews met onder andere Roos Wouters (Fuck ik ben een feminist), Kluun (Haantjes) en Jan Heemskerk (Playboy), business cases over onder meer Harley Davidson, Go Super Model en Eliza was Here en met het Feminine Sparks Model, werkbladen, checklists en brainstormideeën voor een quickstart Miss Marketing.

Bestel Miss Marketing
boekmissmarketing
lancering

Het eerste exemplaar Miss Marketing werd uitgereikt aan Jan Heemskerk, uberman en voormalig hoofdredacteur van de Playboy.

Voor wie? Mannen en Vrouwen.

Miss Marketing is het management boek voor mannen en vrouwen, die willen leren hoe de kansen te benutten van de grootste economische groeimotor van dit moment: de vrouw.

Geschreven voor alle professionals en ondernemers die in contact komen met consumenten, burgers, fans, leden, consumenten, stakeholders, bewoners, clienten, gebruikers, testers, patienten, key accounts, passanten, bezoekers, deelnemers, beleggers, funders, kortom met de breedste context van het fenomeen klant.

Miss Marketing biedt kennis en inspiratie voor bijvoorbeeld maar niet uitsluitend:
Ondernemers, client service managers, verkopers, marktonderzoekers, beleidsmakers, welzijnswerkers, directeuren, marketeers, reclame mensen, designers, productontwikkelaar, office managers, hr managers, communicatie adviseurs, und so weiter.

Miss Marketing Inhoud

Op welke gebieden heeft Miss Marketing betrekking in business? Een zeer breed scala aan onderwerpen passeert de revue in Miss Marketing. Nieuwe kennis over deze power klant is toepasbaar op alle middelen die in een organisatie inzet om klantgeluk te neer te zetten

Man/Vrouw

Van tweedeling naar inclusiviteit. Waarom feminine marketing?

Wat is de Evanomie

Economische, demografische en sociologische marktverkenning, van economie naar Evanomie

Het vrouwelijk brein

Hoe vrouwen anders dromen, denken, beslissen en doen en waarom dit in business relevant is.

De Mismatch

Hoe de scheefgroei van het Kotler-perspectief leidde tot structureel ontevreden klanten.

Feminine Sparks Model

Een nieuwe strategische richtlijnen voor de power consument

Communicatie Keys

Inzichten in communicatie concepten die effectief zijn voor mannen en vrouwen.

Re-connect Marktonderzoek

Hoe kun je haar stem meenemen in het ontwikkelingsproces, Hoe creeer je dialoog met vrouwelijke consument.

Dames van Nu

Doelgroep kennis en segmentatie input, de 'vrouw' bestaat niet.

Content Queen & Social Media

Hoe vrouwen nieuwe media gebruiken in hun leven, de droom van Silicon Valley

De Uitieme Shopper

Het koopgedrag van vrouwen opnieuw bezien in retail en in B2B

Product Development & Design

Co-creatie met de eindbeslisser, haar input gebruiken in product development

De Feminine Future

De megatrend van dit millennium. Hoe onze toekomst steeds vrouwelijker wordt en alle andere trends uit de wereld van vrouwen.

Samenwerking

Wij zijn ongelooflijk trots op de fantastische mensen met wie wij hebben samengewerkt om Miss Marketing tot het visuele feest te maken dat het nu is. Studio 100% heeft het design voor haar rekening genomen en begreep direct, het doel om een nieuw genre binnen managementboek categorie te creëren.

lancering

Het eerste exemplaar Miss Marketing werd uitgereikt aan Jan Heemskerk, uberman en voormalig hoofdredacteur van de Playboy.

Voor wie? Mannen en Vrouwen.

Miss Marketing is het management boek voor mannen en vrouwen, die willen leren hoe de kansen te benutten van de grootste economische groeimotor van dit moment: de vrouw.

Geschreven voor alle professionals en ondernemers die in contact komen met consumenten, burgers, fans, leden, consumenten, stakeholders, bewoners, clienten, gebruikers, testers, patienten, key accounts, passanten, bezoekers, deelnemers, beleggers, funders, kortom met de breedste context van het fenomeen klant.

Miss Marketing biedt kennis en inspiratie voor bijvoorbeeld maar niet uitsluitend:
Ondernemers, client service managers, verkopers, marktonderzoekers, beleidsmakers, welzijnswerkers, directeuren, marketeers, reclame mensen, designers, productontwikkelaar, office managers, hr managers, communicatie adviseurs, und so weiter.

Miss Marketing Inhoud

Op welke gebieden heeft Miss Marketing betrekking in business? Een zeer breed scala aan onderwerpen passeert de revue in Miss Marketing. Nieuwe kennis over deze power klant is toepasbaar op alle middelen die in een organisatie inzet om klantgeluk te neer te zetten

Man/Vrouw

Van tweedeling naar inclusiviteit. Waarom feminine marketing?

Wat is de Evanomie

Economische, demografische en sociologische marktverkenning, van economie naar Evanomie

Het vrouwelijk brein

Hoe vrouwen anders dromen, denken, beslissen en doen en waarom dit in business relevant is.

De Mismatch

Hoe de scheefgroei van het Kotler-perspectief leidde tot structureel ontevreden klanten.

Feminine Sparks Model

Een nieuwe strategische richtlijnen voor de power consument

Communicatie Keys

Inzichten in communicatie concepten die effectief zijn voor mannen en vrouwen.

Re-connect Marktonderzoek

Hoe kun je haar stem meenemen in het ontwikkelingsproces, Hoe creeer je dialoog met vrouwelijke consument.

Dames van Nu

Doelgroep kennis en segmentatie input, de 'vrouw' bestaat niet.

Content Queen & Social Media

Hoe vrouwen nieuwe media gebruiken in hun leven, de droom van Silicon Valley

De Uitieme Shopper

Het koopgedrag van vrouwen opnieuw bezien in retail en in B2B

Product Development & Design

Co-creatie met de eindbeslisser, haar input gebruiken in product development

De Feminine Future

De megatrend van dit millennium. Hoe onze toekomst steeds vrouwelijker wordt en alle andere trends uit de wereld van vrouwen.

Design:

Miss Marketing heeft met het kleurrijke en onalledaagse design een nieuwe standaard gezet in de categorie van het managementboek. De glossy stijl was een waagstuk, maar benadrukte de vervreemding die gendercultuur teweeg kan brengen. Vele laaiende reactie ontvingen wij van de lezers over het feel-good karakter dat  ieder hoofdstuk uitstraalt. Wij zijn meer dan trots op Studio 100%  met wie wij dit avontuur aan gingen.